+ 32 2 771 66 55

ADULTES

ONZE CURSUSSEN VOOR VOLWASSENEN

Snel weer aan het sporten met het zomerrooster 2021

Andere Cursen

TARIEF A: Body Sculpt/Deep Body Stretch, Rugschool, Maxi body Workout, T.B.B, Zumba & Zumba Gold

  • Gemeente: 1 les: 8.50€  * 10 lessen:+ 1 gratis: 85€
  • Andere Gemeente: 1 les 9€ * 10 lessen et 1 gratis: 90€

TARIEF B: Pilates& Stretching, Strong by Zumba, Yoga, Yogalates Vinyasa, Tai Chi

  • Gemeente: 1 les 10.50€ * 10 lessen + 1 gratis: 105€
  • Andere Gemeente: 1 les:11€ * 10 lessen + 1 gratis: 110€

YOGA

 

 

 

Yoga-oefeningen revitaliseren het hele lichaam door de circulatie van energie van top tot teen te verbeteren, de spieren te harmoniseren, de wervelkolom te verzachten en doorzettings- en uithoudingsvermogen te ontwikkelen. Yoga bevordert ook ontspanning en een beter stressmanagement. Het helpt ons om negatieve emoties te elimineren en de kwaliteit van onze slaap te verbeteren.

  •  Dinsdag, 9:00 uur tot 10:15 uur.
  •  Woensdag, 20:00 tot 21:15 uur.
  •  Vrijdag, van 8:45 tot 10:00 uur.
  •  Zaterdag, van 8:45 tot 10:00 uur.

 

YOGA PRENATAAL

YOGA POSTNATAAL

Een Prenatale Yoga les en een Mama-Baby Yoga les (tot 7-8 maanden). Ouders of toekomstige ouders hebben vaak niet of niet meer de mogelijkheid om een sportactiviteit te beoefenen vanwege de jonge leeftijd van hun kind(eren). Vandaar de creatie van deze 2 nieuwe lessen: "prenatale yoga" om mama te begeleiden in haar zwangerschap en "postnatale yoga mam-baby" om mooie momenten te delen met je baby.

  •  Prenatale Yoga: dinsdag 12:15 tot 13:15 uur.
  •  Mama & Baby Yoga: vrijdag 14.00 tot 15.15 uur.

 

VINYASAH YOGALATEN

Cursus gegeven door Anne Hauman die emoties, sensaties, maar vooral kracht en flexibiliteit leert te beheersen. Door de ademhaling en de verbinding tussen de geest en het lichaam, zal de waargenomen beweging de houding, de ontdekking en het begrip van het zelf verbeteren bevorderen. Met behulp van deze twee filosofieën en technieken zal iedereen eenvoudigweg de juiste inspanningen kunnen leveren en zijn of haar welzijn kunnen vergroten.

  •  Maandag van 14.30 uur tot 15.30 uur

 

TAI CHI

Tai Chi "Evenwicht in beweging" is een lichaams- en energiesport van Chinese oorsprong. De lessen omvatten rekoefeningen, mobilisaties van de gewrichten met aandacht voor houdingscorrectie, bewustwording in rust en in beweging. Het doel is om te leren hoe je je lichaam op een meer natuurlijke, ontspannen en expressieve manier kunt gebruiken in het dagelijks leven.
Deze praktijk wordt  voortdurend door klinische studies voordelig aangeprezen (beter stressmanagement, cardiovasculaire en respiratoire gezondheid, meer evenwicht, flexibiliteit en precisie, etc.) voedt ook een meditatieve toestand. Het onthouden van de volgorde van de bewegingen die bekend staan als "De Vorm" zal u in staat stellen om deze manier van bewegen geleidelijk aan te integreren in verschillende situaties. Regelmaat in deze beoefening  is daarom belangrijk.
 

  •  Donderdag van 10.00 tot 11.00 uur en van 12.30 tot 13.30 uur.


DEEP BODY STRETCH

Een nieuwe en complete rekmethode voor het corrigeren en verbeteren van de houding. Bovendien zult u dankzij Deep Body Stretch in staat zijn om stress te evacueren door de relatie te controleren, de flexibiliteit van het lichaam te versterken, de spieren te consolideren en te versterken.

  •  Woensdag van 12.30 tot 13.30 uur
  •  Zondag van 09.00 tot 10.00 uur * Niveau 1
  •  Zondag van 10:00 uur tot 11:00 uur * Niveau 1
  •  Zondag van 11:15 uur tot 12:15 uur * Niveau 2

 

MAXI BODYWORKOUT

Een  anderhalf uur durende sessie bestaande uit verschillende fasen gericht op het verbeteren van de algemene conditie .  Progressief  na  warming-up, cardiovasculair werk, versterkende oefeningen voor alle spiergroepen, uithoudingsvermogen en flexibiliteit..

  •  Zaterdag van 10.00 uur tot 11.30 uur.

 

STRONG by ZUMBA

Interventietraining met hoge intensiteit. Cardio & krachttraining. Klas gegeven door Fuji Nakamura.

  •  Maandag van 19.00 tot 20.00 uur

 

RUGSCHOOL

Een goede rug draait om een reeks voorschriften die relatief eenvoudig in acht te nemen zijn. Door deze regels verstandig te leren en toe te passen, kunt u de pijn aanzienlijk verminderen of zelfs elimineren en uzelf ertegen beschermen. De doelstellingen van de School voor Ruggezondheid zijn om u te helpen uw rug beter te leren kennen, te ontdekken hoe het werkt en te leren hoe u er dagelijks voor kunt zorgen en tegelijkertijd te versterken. De sessies worden geleid door een fysiotherapeut en combineren duidelijke informatie, praktische adviezen en een inleiding tot het uitvoeren van zowel preventieve als curatieve oefeningen. Cursus gegeven door een fysiotherapeut.

  •  Dinsdag van 17.00 tot 18.00 uur.
  •  Donderdag van 19.45 tot 20.45 uur.

 

BODY SCULPT

Deze gemengde sessies zijn onderverdeeld in drie verschillende delen en beginnen met een progressieve en dynamische warming-up die direct geïnspireerd is op aerobics. Daarna volgen  oefeningen, waarvan sommige met lichte belastingen (handgewichten, elastibanden, lichaamsstangen, gewogen enkels, enz.) voor algemene en harmonieuze spierversterking. De sessie wordt onderbroken door een module van stretching en ontspanning die een terugkeer naar een optimale kalmte aanmoedigt.

  •  Maandag van 10.30 tot 11.30 uur
  •  Dinsdag van 20.00 tot 21.00 uur.
  •  Vrijdag van 10u30 tot 11u30 & van 18u00 tot 19u00
  •  Zondag van 17.00 tot 18.00 uur

 

PILATES & STRETCHING

Een gevarieerd oefenprogramma gericht op het herstellen van het evenwicht in het lichaam door het versterken van diepe spieren die meestal onderbenut zijn en het ontspannen van te strakke spieren. De voorgestelde oefeningen  bieden de mogelijkheid om de houdingsondersteuning en de ritmische controle te verbeteren, waardoor de flexibiliteit, de bewegingscoördinatie en de ademhaling worden versterkt. Iedereen kan Pilates beoefenen omdat de oefeningen, hoewel ze veeleisend zijn, noch gewelddadig, noch traumatisch voor het lichaam zijn.

  •  Maandag van 09u30 tot 10u30 met Mara
  •  Dinsdag van 10:00 tot 11:00 uur met Mara
  •  Woensdag van 09:00 tot 10:00 uur met Frankie
  •  Donderdag van 11:15 tot 12:15 uur met Mara
  •  Vrijdag van 9:30 tot 10:30 uur met Mara
  •  Zondag van 12:00 tot 1:00 uur met Frankie

 

T.A.F Buttocks Size Abdo Buttocks

Wilt u een platte buik dragen en stalen billen laten zien? Abs-buttocksessies zijn voor u gemaakt! Een reeks versterkende oefeningen, voornamelijk gericht op het middengedeelte van het lichaam, gericht op het versterken en verstevigen van de spieren en het verfijnen van het silhouet.

Het programma: spieroefeningen, cardiotraining, fitness- en ontspanningsbewegingen. Je werkt aan de volgende spierkettingen: buikspieren, armen, billen, heupen, dijen, kuiten...

  •  Maandag van 12.30 tot 13.30 uur
  •  Dinsdag van 18.00 tot 19.00 uur.
  •  Woensdag van 10:30 tot 11:30 uur.
  •  Vrijdag van 12:30 tot 13:30 uur

 

ZUMBA

Complete cardio-vasculaire training met anti-stress, zelfs euforische deugden, Zumba heeft alles om te behagen. De sessies, verzonnen op merengue- en salsamuziek, bestaan uit afwisselend langzame en snelle bewegingen waarbij alle delen van het lichaam worden aangesproken.

Je hoeft geen dansvloerprofessional te zijn om aan de slag te gaan: de stappen zijn heel eenvoudig, de oefeningen zijn basic en iedereen kan op zijn of haar eigen tempo bewegen. Aarzel geen moment om deze leuke nieuwe ervaring  van sporten te ontdekken en te testen!

  •  Maandag van 20u00 tot 21u00
  •  Dinsdag van 19.00 uur tot 20.00 uur
  •  Woensdag van 9:30 tot 10:30 uur.
  •  Vrijdag van 19.00 tot 20.00 uur
  •  Zaterdag van 11.30 uur tot 12.30 uur.
  •  Zondag van 18.00 tot 19.00 uur

 

ZUMBA GOLD

Dit is een variant van de Zumba, iets zachter dan de gebruikelijke training. Zumba Gold is ontworpen voor mensen die houden van de sfeer, een goed humeur en een iets langzamer ritme.

  •  Maandag van 11.30 uur tot 12.30 uur.
  •  Vrijdag van 11.30 uur tot 12.30 uur.